Na fotbálky sedá prach, z hudební zkušebny se ozývá hlasité nic a přátelskou atmosféru v nízkoprahovém klubu Kotelna vystřídalo ticho. Jak neztratit klienty klubu, zaručit kontinuitu práce a oslovit nové klienty přes všechny překotné změny v nařízeních ohledně pandemie?

ilustrační obrázek

Před Alčou, Jitkou, Anetou a Michalem, pracovníky klubu, stála obrovská výzva. Jak přetavit službu, která stojí především na osobním kontaktu, na službu, která bude plnohodnotná i online.
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež sídlí ve Zruči nad Sázavou – kromě pravidelné terénní práce ve městě a okolí, telefonování, chatování a neodkladné individuální schůzky s klienty, se klíčem ke zvládnutí situace stal kotelnický instagram. Tým začal pravidelně streamovat workshopy o vaření – tipy a triky na rychlá, levná, ale vydatná jídla. Hodně zaujaly i zábavné kvízy, ankety, infografiky o situaci ohledně pandemie i příspěvky o prevenci a ochraně vlastního zdraví a sebepéče. „Právě online svět je jediným nástrojem práce, na který se můžeme my i klienti spolehnout,“ říká Alča, vedoucí klubu. „Můžeme zajistit to, že se přes sítě vidíme, slyšíme a že klienti vědí, že Kotelna je pořád místem, kde mohou vyřešit svoje potíže, že myslíme na to, jak jim pomoci a jak se cítí. O to více v této složité době, dodává Alena.
Klub je dle nařízení vlády s přestávkami uzavřen od března loňského roku. Pro několik desítek dospívajících mladých lidí to znamenalo konec pravidelných návštěv v Kotelně, kde se cítili bezpečně a vždy mohli přijít, když řešili nějaký problém.

NZDM Kotelna ve Zruči nad Sázavou provozuje obecně prospěšná společnost Prostor plus.